24. marraskuuta 2013

Aloitus

Noniin, sain vihdoinkin kasattua mulle oman blogin! 
Olen kasvattelun aloittanut heti vuoden 2013 alussa, eli pian on tultu kasvateltua vuoden. Tällähetkellä multa löytyy noin. 11 kappaletta, joista viisi on kärpäsloukun taimia. Mutta esitellääs mun saalistajat. :)

Kärpäsloukut (Dionaeat)
 Tässä mun kaksi aikuista kärpäsloukkua. Ovat ostettu Vaasan Plantagenista.  Ovat nuupahtaneen näköisiä, kun ovat juuri levolla. Tuo oikeanpuoleinen loukku teki keväällä kukkavanan, ja sain siitä sitten siemeniä. Yhdeksän kappaletta iti, mutta neljä kuolivat. Joten tällähetkellä siis vain viisi kappaletta (mutta vain neljä pääsi kuvaan):

                                      
Aika pieniä vielä ovat, mutta eiköhän ne aikanaan kasva! :) Mutta sitten...

Nepit (Nepenthekset)

Minulta löytyy tällähetkellä kolme neppiä, jotka kaikki asustavat mun terraariossani. Ensimmäinen neppi, Nepenthes x ventrata. 
Tekee hienoja punaisia kannuja :) Ostettu myös Vaasan plantagenista.
Kasvi terraariossaan.

Sitten toinen neppini, minkä ostin samalla reissulle ventratan kanssa, Nepenthes 'Rebecca Soper'.
                                      
Ja sen suurin kannu. Pidän tuosta värityksestä!

Viimmeinen neppini, Nepenthes ampullaria 'Bronze Nabire'. Se on voinyt nyt vähän huonosti, mutta avasi pari päivää sitten ensimmäisen kannunsa.
                                      

Vähän väritön, mutta eikohan toi Nabire ala kasvamaan pikkuhiljaa. Ostin tämän verkkokaupasta nimeltä carnivoria.eu. Ei ollut nyt mikään hirveen kalliskaan.

 Kääpiökannu eli Cephalotus
Nämä ovat veikeän näköisiä. Pitäis olla punertavia, mutta eivät saa mun terrasssa tarpeeksi valoa. Tämäkin kasvi carnivoriasta. 

Hurjan näköinen kannu! :)

Loppu kevennykseksi kuva mun terraariosta. 

Tämä oli siis tälläinen eka postaus, toivottavastin piditte. Kirjoittelen joskus toiste! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti